Bel: 06 - 22 92 71 65 - Mail:


Zichtbaar maken van diversiteit

Zichtbaar maken van diversiteit

1 november 2016


Veel klanten gebruiken voor de teambuilding diverse typologiën om (Insights Discovery , Kleuren van De Caluwé, MBTI) inzicht te krijgen in de unieke persoonlijke voorkeuren van de teamleden. Op basis van deze teamleden kan de interactie tussen de verschillende voorkeuren verbeterd worden.

Hoe maak je die verschillende voorkeuren nu duidelijk en voelbaar?

Daar heb ik een superleuke werkwijze voor bedacht. Aan de hand van een sprookje verbeelden de deelnemers hun eigen kleur (in voorkeuren, waarden, gedrag). Na het geven van de opdracht krijgen de kleurgroepen voorbereidingstijd om uit te denken hoe ze het sprookje aanpassen en terugspelen. In die voorbereiding zijn de voorkeuren van de groep al duidelijk zichtbaar: vergelijk de foto’s hieronder maar ….

img_2909

img_2910

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor het terugspelen van het sprookje maken we een heuse theatersetting: mooie belichting en de begeleiding van een een improvisatie-pianist, waardoor elke uitvoering van het sprookje een ware beleving wordt. Het terugspelen van de sprookjes levert altijd hilarische en tegelijkertijd veelzeggende scènes op. Elke groep sluit de uitvoering af met een eigen gekozen moraal.

img_2914  img_2912

Na de lach en speelsheid bieden de gespeelde sprookjes een hoop materiaal om de voorkeuren en potentiële wrijvingen serieus met elkaar te onderzoeken.

Oh ja, nog belangrijk om te benadrukken. De profielen geven voorkeuren weer. Je bent niet zo!

 

Behoefte aan verandering? Neem contact op!

Wij zijn trots om te mogen werken voor de volgende klanten:

Rabobank
ProRail
RIVM
Gasunie